söndag 21 februari 2010

Nyheter i korthet

Gabriels första lilla, lilla, lilla tand har dykt upp i veckan. Det har också visat sig att min oro för att han inte skulle sova bra när jag bytte till sittdel på vagnen var helt obefogad. Tvärt om somnar han extremt lätt och bra! Många gånger behöver man inte ens gunga vagnen, han bara somnar.

Till min stora sorg och bedrövelse fick jag reda på att massagestolen på gymmet inte ingår i mitt medlemskap. Jag har bara lett och bett om en pollett (vilken poet jag är) och fått en, men i torsdags var det till råga på allt min gym-idol som gav mig beskedet då hon enligt protokollet kollade mitt kortnummer innan hon inte gav mig en pollett. Jag blev såååååååååååååååååååååååå besviken och lommade hem. Det visade sig att massagestolen kostar 20 kr/gång eller 60 kr/månad för fritt umgänge. Då tänker jag inte ens berätta hur mycket jag betalar i månaden för det ordinarie träningskortet.

I onsdags blev det nästan komiskt att jag just postat inlägget till bloggen om den sovande hemmafrun och samma dag dök två oväntade gäster upp på besök. Mötte Joachim och den ena gästen utanför huset när jag kom hemkörande från promenad och fika i Slottsskogen. "Är det städat?" frågade han. Det var det ju inte dårå... Det fick bli lite panikstädning medan gästerna slumrade i soffa och Fatboy. Hemmet fick i alla fall betyget BEKVÄMT, vilket vi konstaterat är en av de saker vi verkligen strävat efter. Det spontana besöket resulterade i att mor och barn i sin tur gjorde ett lyckat spontanbesök hos mormor.

I går var Johannes goa kompis E här på besök i fyra timmar. Mycket trevligt! Johannes bröt ihop ett par gånger, men inget allvarligt. När E skulle gå ropade Johannes "Jag älskar dig!" efter honom. Vänskap på hög nivå! Den lille ängeln har beslutat sig för att dyka upp en hel massa det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar