söndag 10 oktober 2010

Pysselkillen - vem kunde tro det?!

Måste bara visa detta, barnen ligger och sover sedan ett bra tag, men när jag kom upp i köket fann jag dessa "rester" på köksbordet. Johannes har fått en riktig schvung när det gäller pyssel och att rita det senaste. Det är så himla roligt tycker vi, eftersom pyssla tidigare varit närmast ett skällsord i hans öron.

De senaste tre-fyra dagarna har han hittat en nisch - han klipper ut former ur papper som han sedan fogar ihop med tejp till olika saker. Jag ska visa några alster i morgon.

Jag har vissa små förhoppningar om att han har börjat uppskatta pyssel mer sedan jag började prenumerera på scrapbookingsaker (tog två paket, sen sade jag upp det), köpte färgade papper som jag hittade billigt och till sist också en väldigt billig kartong med inbyggt lock på IKEA som Johannes och jag hade som pysselprojekt att klä in precis som han ville och sedan ha alla pysselsaker i.

Här klär Johannes in pyssellådan och de senaste veckorna har det varit full fart på kreativiteten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar