måndag 28 mars 2011

Så lite ego!

Det blev en intensiv helg igen, men det har gått bra. Har träffat både svärmor en dag och mamma en dag. Var kul att kunna följa på tv vad Joachim gör, annars vet man ju mest att han är borta och får höra det han berättar efteråt. Nu har vi kunnat diskutera flera av talen och framförallt hans eget. Han talade om skolan, min älskling. Det var nog för min skull, för jag är så tjatig och engagerad i skolpolitik. Han skrev i alla fall ut ett recept med många positiva biverkningar. Receptet är 18 barn i varje klass. Ge skolan medicin tack!

Jag måste också berätta om min fina Johannes. I dag hade han godis kvar från lördagsgodiset och kalaset hos en kompis i söndags. Han delade på eget initiativ upp godiset mellan sig och Gabriel. Men det var inte så att han gav Gabriel en bit då och då vilket jag hade tyckt vara rimligt. Inte heller delade han lika mycket var. Nej, han gav mer till Gabriel av allt. Sen njöt han av att Gabriel njöt. Det var så fint på många sätt. Så lite ego.

Han tog ett simmärke igen också. Grodan rygg blå. I bilen sa han på överdriven göteborgska och riktigt kraftiga R: "Det trrodde du inte om din lille pöjk va, han kan simma så brrra vettu!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar