onsdag 23 juni 2010

Smått och gott i vardagen...

I går tog vi ut en liten pool till gården. Det var uppskattat av stor som liten. Dock var det hål i ringarna runt kanten så jag fick då och då blåsa upp den så gott det gick. Men det var toppen att Gabriel hade nåt att plaska i, i stället för att skruva på poolpumpen, känna i eluttaget och pilla på grannens radio (dessa grejer försökte han göra ändå, men helt enkelt i mycket mindre utsträckning...)

Alla ville bada fötterna och i de tre centimetrarna vatten blev det snabbt varmt och skönt. 

Gården hade fått nya fotbollsmål. Man kunde också använda dem till bur och leka tjuv och polis. Funderade ett tag på att köpa egna och ha hemma. Kanske skulle vara praktiskt?

Vi har en flaggstång på gården och jag kan säga att vimpeln varit i ett minst sagt tragiskt skick. Det sista var den lilla tygtrasan fastsnurrad någonstans på mitten då den inte ens gick att fira ner. Men i går kom det två effektiva killar, fällde flaggstången och satte ny lina och vimpel. Johannes och hans kompis kände på flaggstångsknoppen, det gäller att passa på.... Nu skulle jag förstås haft en bild på den nya, vackra vimpeln som vajar i solen, men den glömde jag ta kort på och från köksfönstret blir det inge bra... men den lyser verkligen upp - det kan jag säga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar