måndag 14 februari 2011

Att (att) höra (höra) dubbelt (dubbelt)

Herregud vad sjuk jag har varit! I förrgår blev dessutom högerörat sprängfyllt och på natten kunde jag som tur var ta smärtstillande och ligga på vår värmefilt och då sprack eländet. Men det hjälpte inte för på morgonen hörde jag dubbelt!!! Ja, alltså att se dubbelt har man hört talas om - men det här? Jag hörde Joachim och Gabriel gå upp och varje litet ljud hördes två gånger, jag hade alltså en pytteliten fördröjning i högerörat. Jag har varit med om det mesta när det gäller öron, men inte det här så det gjorde mig ganska orolig. Som tur är finns ju internet och jag läste om ett par stycken som skrev att de haft samma symptom och det beror förstås på slem och vätska i innerörat som fördröjer ljudet. Det har gått över nästan helt nu, men återkommit lite då och då. Har förbannat ont i bihålorna också så nu är jag i valet och kvalet om jag ska gå till doktorn i morgon och få antibiotika. Som tur är är jag lite bättre i dag. I flera dagar nu har jag fallit ihop som en hög så fort de smärtstillande och febernedsättande pillren gått ur kroppen och inte kunnat röra mig. Har ingen aptit heller, vilket i och för sig är rätt bra för mig som oftast äter för mycket. Men åååååååhhhh vad tråkigt! Tröttheten är överväldigande och ofattbar och sköljer över en i omgångar som vågor av sömnmedel.

 Det är mestadels såhär tiden har spenderats. Trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar