tisdag 15 maj 2012

Äntligen är denna period över...

Hej hallå. Tappade liksom lusten att blogga när det där med bilderna sket sig. Nu har gubben varit borta hela förra veckan, hemma en dag och sen borta två dagar igen. Men NU är det nästan långledigt igen. Jag har gruvat mig för denna period rätt länge innan och nu är det väldigt skönt att det är över. Förra veckans tenta tog ju resten av mina krafter också.

Nu har jag haft praktik i två dagar denna veckan, sammanlagt fyra dagar nu. Det känns riktigt roligt! Vågar nästan inte ens känna det, men det kanske kan vara något det här. Har haft många hälsosamtal med ungdomar nu och det är såå roligt. Visat hur man ska borsta tänderna, använda tandtråd och berättat om bakterier och fluor. Jag älskar ju att undervisa, så det är väl därför jag lever upp. Fått jobba lite praktiskt också, polerat tänder och fluorlackat och assisterat lite. För varje gång går det en aning bättre, men guuuuu vad fumlig jag är många gånger. Trasslar ihop armarna, slår i lampan, har instrumentbordet för långt bort, gasen till poleringen hakar upp sig, ja allt möjligt. Men patienterna är väldigt snälla och tålmodiga. Mina handledare är väldigt bra, för de låter mig jobba ifred. De skriver journal eller går iväg när jag grejar och det är faktiskt väldigt skönt.

I morgon ska jag förhoppningsvis träffa en kompis jag inte träffat på väldigt länge och på torsdag bär det av till Dalsland igen! Tjo hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar