torsdag 31 maj 2012

Sista tentan, klantskalle och kalas

Okej, i morgon är sista tentan för terminen. Röntgen. Jag jobbar hårt för att inte plugga så mycket för nu har det gått sjukt bra de senaste två tentorna. Måste börja lita på mig själv och inte vara tvungen att ha koll på allt, det räcker att klara dem. Så försöker jag tänka. Det har gått rätt bra. Men bara för att det var kul gjorde jag typ 50 övningar med lägesbestämning igår. Sketasvårt men roligt när man klarar.

Klantade mig förresten otroligt i veckan och gick till praktiken när jag skulle haft röntgenpatient på skolan. Då blir de inte glada på skolan såklart. Jag skäms så mycket och blir så arg på mig själv när jag gör sånt. Hade fått någon otäck magåkomma av barnen kvällen innan så jag tog mig inte tid att kolla schemat. Nu har jag fått två extra tillfällen med patient inlagda på skolan eftersom jag dessutom var sjuk en gång, en i morgon och en nästa fredag. Bara det att nästa fredag ska jag jobba. Fick ringa chefen. Hon lät inte så jätteglad att jag skulle krångla och vara ledig en halvdag.

Vi åker inte till landet i helgen utan har kalas för vår blivande lille treåring här hemma i stället med närmsta familjen. Det blir skoj. Sen ska jag byta blogg. Helst redan i morgon, eller kanske lördag. Funderar på namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar